Pages

woensdag 7 december 2016

Stamping Techniques 101: Maskeren

Maandelijkse Techniek Bloghop met Stampin' Up! Collega's.


Goedemiddag allemaal! Op dag 31 van de Spring/Summer Catalog Countdown een kaartje voor de maandelijkse bloghop voor Stampin Techniques 101. Deze maand is het thema 'Maskeren'. Maskeren is een techniek waarbij je gedeelte afdekt en dan stempelt of sponst. Voor deze kaart heb ik de set Hey, Chick gebruikt. Voor de stappen volg je de plaatjes telkens van links naar rechts.

  1. Bepaal hoe je de kippen op je kaart wilt hebben en druk degenen die het meest vooraan komen af op een Post-It en knip deze uit. Stempel wel op het plak gedeelte zodat het straks blijft plakken. Je hebt nu een masker. 
  2. Druk de voorste kip af. Als de inkt droog is dan plak je het masker over de kip. Vervolgens druk je de volgende kip af en als de inkt gedroogd is plak je ook daar een masker overheen.
  3. Als laatste druk je de achterste kip af en als deze is gedroogd bedek je ook deze met een masker die je hebt gemaakt zoals bij 1.
  4. Nu je de groep kippen hebt gemaskeerd kun je met een Sponge Brayer de achtergrond kleuren. Mijn kipjes staan op een veldje dus ben ik gestart met een bruine onderkant. Ik heb slechts een paar keer 'gerold'.
  5. Daarna heb ik de blauwe inkt aangebracht door eveneens te rollen.
  6. Vervolgens verwijder je de maskers en breng je wat kleur aan op de kipjes.
  7. De basis kaart van Bermuda Bay heb ik ook gemaskeerd maar dit keer met een template en Bermuda Bay inkt. Je legt de template op de kaart en 'rolt' er inkt overheen. Dit motiefje vond ik een beetje op veertjes lijken.
  8. Maak de kaart af volgend de layout en gebruik wat Enamel Shapes om de kaart te versieren.



Voor meer kaartjes met deze technieken neem je een kijkje bij mijn andere collega's. Klik op 'Next' om een bezoekje te brengen aan de blog van Heike Vass.

Ik wens je een hele fijne middag en hoop je snel weer te zien voor een volgend berichtje.


Deelnemende collega's:
Carmen Morris (ikzelf)





6 opmerkingen:

Sandi MacIver zei

how adorable, your card turned out amazing and I just got this new Sale-a-bration set too, I can't wait to play with these adorable chicks...

Leonie Schroder zei

Oh my Carmen ... this card is so awesome I love those chicks!

Miranda zei

Awesome card! TFS

France Martin zei

Love love these chic you did great at this technique :)

Heike - born2stamp.com zei

And I didn't like the chicks when I saw them in the catalog. So I didn't order... Guess I have to re-think that decision. Your card is awesome!

Patrice zei

Such a cute card :-) perfect for my brother lol, he breeds chickens